« 手入れ | Main | Yellow »

2008.03.05

佐野ラーメン

080305_2
RICOH GR Digital2

佐野に出掛けたので、久しぶりのご当地ラーメン。
以前食べて美味しかった「とかの」にしようと思ったのだけど、行列状態でしたので、「とかの」で修行したといわれる「叶屋」さんへ。
手打ちラーメンは透き通ったサッパリしたスープに、太めの手打ち麺と佐野らしいラーメンでした。
最近は豚骨系の、加水率の低い麺になれているためか、麺の量を多く感じました。
それとも、多かったのかな?
いつもはスープまで完食するのですが、今回は無理だった(^^;

店主の方はとても腰の低い方でしたが、張り紙に「レンゲは子供のみ」「割り箸は何本も使わない」「食べ残しの餃子持ち帰り禁止」とあり、そのギャップが不思議。


|

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/20467/40382622

Listed below are links to weblogs that reference 佐野ラーメン:

Comments

ふうこです(^^)
初コメだと思います♪
佐野ラーメン、おいしそうですね~
私もしばらくぶりに食べたくなりました。
レンゲ子供のみ・・・スープ飲む時困るな(^^;

Posted by: ふうこ | 2008.03.05 at 15:55

ふうこさん
コメント、ありがとう。
やっぱり、レンゲくらいは欲しいよね(^^)


Posted by: jitan | 2008.03.05 at 20:37

Hey There. I discovered your weblog the use of msn. That is a really well written article. I'll make sure to bookmark it and come back to learn extra of your useful information. Thanks for the post. I'll definitely return.

Posted by: http://gamehackmanager.com/total-domination.html | 2014.01.24 at 21:50

Funny Questions - Compendium 4: Why do banks charge a non-sufficient funds fee when they already know there's not enough money in your account. The first Nokia phone hack in my list of Nokia secret codes is the use of *#0000, to get the firmware version and date created. When the picture is too big to fit on the screen you can pan around with the five-way controller.

Posted by: Ella | 2015.02.06 at 00:02

Post a comment